.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
به پاس ارج نهادن به نقش پر رنگ اصناف و بازاریان ساری ؛
سردار قربانی : روحیه جهادی رمز پیروزی و اقتدار بسیج است
شمال نیوز: همزمان با هفته بسیج در چهارم آذر ماه سال ۱۴۰۰ طی گردهمایی در سالن جلسات اتاق اصناف مرکز مازندران، سردار مرتضی قربانی به بیان خاطراتی از رشادت ها و ایثارگری ها و فتوحات لشگر ویژه ۲۵ کربلا.....
سردار قربانی : روحیه جهادی رمز پیروزی و اقتدار بسیج است

شمال نیوز: همزمان با هفته بسیج در چهارم آذر ماه سال ۱۴۰۰ طی گردهمایی در سالن جلسات اتاق اصناف مرکز مازندران، سردار مرتضی قربانی به بیان خاطراتی از رشادت ها و ایثارگری ها و فتوحات لشگر ویژه ۲۵ کربلا در دوران دفاع مقدس پرداخت که حاکی از سهم بی بدیل مردم مازندران، بالاخص کسبه بازار در پشتیبانی و نقش آفرینی مستقیم در این پیروزی ها و تاریخ سازی ها داشت.

 

به گزارش شمال نیوز، سردار قربانی در بخشی از سخنان خود به بیان خاطراتی از سردار شهید حاج حسین بصیر اشاره کرد و گفت: شهید بصیر در واقع عضوی از قشر اصناف و بازار شهر فریدونکنار و شاغل در حرفه ی آهنگری بود که با آغاز جنگ تحمیلی عزم جهاد فی سبیل الله کرد تا جائیکه در مقام قائم مقامی لشگر ویژه ۲۵ کربلا از مرکز کشور و از سازمان دفاع آن زمان درخواست پشتیبانی تجهیزاتی برای لشگر تحت فرماندهی خود کرد، لیکن وقتی به نتیجه ای نرسید به محل زندگی خود برگشت و بخشی از املاک خود را فروخت و عایدی آنرا خرج خرید ماشین آلات و ملزومات مورد نیاز جبهه نبرد نمود و با کاروانی از تجهیزات پشتیبانی که با هزینه شخصی تهیه نموده بود به خط مقدم برگشت.

 

مرتضی قربانی در سخنانی انتقادی رو به دولتمردان کرد و گفت: عملکرد بدنه دولت به گونه ای بوده که با وجود ذخایر و منابع غنی و نعمات خدادادی بیشماری که کشور ما از آن برخوردار است، ولی دست جمع کثیری از اقشار مردم به سوی دولت دراز است و این در شأن جامعه و نظام اسلامی نیست.

 

قربانی در کنایه ای آشکار به بدنه مدیریت دولتی کشور، به راه رهایی از این شرایط اشاره کرد و به بیان نمونه هایی از مدیریت در دوران دفاع قدس پرداخت، او گفت: خوب است به یاد بیاوریم و مرور کنیم که چگونه با وجود همه کمبودها و نیروهای جوان و نوجوانی که عضو لشگر بودند موفق به عبور از اروند و پیروزی بر لشگریان تا دندان مسلح رژیم بعث عراق شدیم؟ آیا دلیلی بغیر از همت و شجاعت و اعتقاد و ایمان قلبی و روحیه جهادی وجود داشت؟ آیا چیزی به جز ولایت مداری نشأت گرفته از مکتب امام حسین علیه السلام می توانست چنین عزم و اراده ای را رقم بزند که غواصان جوان ما از خود نشان دادند.

 

سردار فرماندهی لشگر ویژه ۲۵ کربلا در دوران دفاع مقدس افزود: بحران امروز ما هم مانند هشت سال دفاع مقدس است، اما جنگ تحمیلی را افراد شش دانگ مطیع امر رهبری، با حس مسئولیت پذیری و تعهد بالا نسبت به جامعه ای که در عقبه جبهه ها در انتظار عملکردشان بود، تحت فرمان امام رضوان الله تعالی علیه و با تمام تمرکزشان بر انجام تکلیف الهی و اخلاص در عمل هایشان به ثمر رساندند. همانهایی که با روحیه جهادی کشور بحران زده و جنگ زده را از دسیسه های شرق و غرب و استعمار جهانی نجات دادند و برای ایران و ایرانی تاریخ سازی کردند.

 

سردار مرتضی قربانی در ادامه با اشاره به آیه چهارم از سوره فتح به بیان خاطره ای درس آموز پرداخت و گفت: برای عبور از اروند رود محاسبات زیادی در میان بود و یکی از مهمترین آنها، محاسبه شرایط جزر و مد آن بود و برای آماده سازی و تعلیم نیروها و همچنین برای کار اطلاعاتی و جلوگیری از درز اطلاعات، نقشه عملیات والفجر ۸ ماه ها زمان صرف شد و ضمن تخلیه جمعیتی منطقه، تمامی نیروهای لشگر به مدت بیش از ۶ ماه امکان مرخصی و ترک مأموریت و برگشت به عقب را نداشتند، با این وجود در شب عملیات والفجر ۸ در زمانیکه همه تیپ ها و لشگرها آماده آغاز عملیات عبور از اروند بودند، ناگهان در امتداد خط ساحلی به طول بیش از ۲۰ کیلومتر با آتش سنگین دشمن و همزمان با منورهایی که از بالگردها و هواپیما های به پرواز درآمده دشمن رها می شدند و خط ساحلی اروند رود را در آن شب مانند روز روشن نموده بودند مواجه شدیم. همه متعجب از آنچه با آن روبرو بودیم در فکر این شدیم که حال چه باید کرد که ناگهان باران شدیدی باریدن گرفت و بعد از دقایقی منورها خاموش و آتش دشمن متوقف شد. سپس شاهد نعره های گوش خراش اروند بودیم و در همین حال بود که در دل همه سربازان سپاه اسلام الهام شد که امداد غیبی خدا و ملائکه الهی اینجا حضور دارند و بچه ها زیر زبانی الله اکبر اکبر الله می گفتند و در نوک پیکان حمله، نیروهای لشگر ویژه ۲۵ کربلا با در دست داشتن پرچم بارگاه مقدس امام رضا علیه السلام به آب زدند و پس از عبور از اروند در دقایقی با غافلگیری و به اسارت در آوردن فرمانده هان عراقی و بر افراشتن پرچم بارگاه مقدس آقا علی ابن موسی الرضا بر گنبد مسجد فاو اعلام پیروزی نمودند. اینجا بود که وقتی از فرمانده عراقی پرسیده شد: چرا فرمان آتش دادی و چرا پس از ۱۳ دقیقه خط آتش را متوقف کردی؟ او در جواب گفت: از مرکز به او فرمان داده بودند که تا صبح آتش سنگین به همراه امکان دید کامل در خط ساحلی داشته باشیم، ولی زمانیکه باران آمد ، خودم خیس و لباسم گِلی شد و به محل اقامتم رفتم و احساس کردم نیاز به دوش گرفتن دارم، در همین لحظه به ذهنم رسید که امکان ندارد ایرانی ها اقدام به عملیات کنند و اگر هم چنین برنامه ای وجود داشته باشد، در چنین شرایطی به هیچ وجه امکان عبور از اروند وجود ندارد و فرمان آتش بس دادم.

 

هُوَ الَّذِی أَنْزَلَ السَّکِینَهَ فِی قُلُوبِ الْمُؤْمِنِینَ لِیَزْدَادُوا إِیمَانًا مَعَ إِیمَانِهِمْ وَلِلَّهِ جُنُودُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَکَانَ اللَّهُ عَلِیمًا حَکِیمًا

اوست آن کس که در دلهاى مؤمنان آرامش را فرو فرستاد تا ایمانى بر ایمان خود بیفزایند و سپاهیان آسمانها و زمین از آن لشگر خداست و خدای مقتدر به تدبیر نظام عالم داناى سنجیده‏ کار است

 

در نمونه ای دیگر سردار قربانی به رشادت های سردار شهید حاج حسین بصیر اشاره کرد و گفت: در هنگام گشت اطلاعاتی، شهید بصیر و ۵ نفر از همراهانش به تیپ زرهی لشگری از عراق مواجه شدند که در صدد بود غافلگیرانه نیروهای ایرانی را دور بزند، اینجا بود که شهید بصیر با امکانات و نیروی محدودی که به همراه داشت عزم عملیات و برخورد با دشمن کردند و در کمال ناباوری یک تیپ مجهز زرهی دشمن را به شکست کشانده و منهدم ، به عقب رانده و یا به غنیمت گرفتند.

 

سردار سرتیب مرتضی قربانی از مثالهایی که بیان کردند نتیجه گرفتند که: پس بدانید که دستی بالای دست ها و پشت سر این نظام و انقلاب است و مشروط بر اینکه ایمان و روحیه جهادی در کنار صبر و مقاومت در دستور کارهایمان باشد و از هیچ چیز نهراسیم و دل به بیگانه ندهیم که می فرماید : فَاصْبِرْ إِنَّ الْعَاقِبَهَ لِلْمُتَّقِینَ – شکیبا باش که فرجام نیک از آن تقوا پیشگان است در سایه ولایت و رهبری از سخت ترین گردنه ها عبور خواهیم کرد.

 

در پایان سخنان میهمان ویژه مراسم گرامیداشت هفته بسیج در اتاق اصناف ساری، سردار قربانی اینگونه افزود که: مشکلات ، انتقادات و توقعات واقعی و غیر واقع همواره هست ولی باید در همه حال با حفظ تقوی و ایمان و بصیرت ، امیدوار به لطف الهی باشید و دست از پشتیبانی ولایت فقیه بر ندارید تا ان شاءالله ایران و ایرانی در تاریخ جهان و اسلام سرافراز و پیروز گردد. خدایا کمک کن کارنامه اعمالمان به گونه ای باشد که شهدا ما را در آن دنیا تحویل بگیرند و از ما روی بر نگردانند.

 

در ادامه این مراسم اعضای هیئت رئیسه اتاق اصناف شهرستان ساری، عباس رمدانی و میر احمد اندرواژ در کنار سلمان حمزه ای مسئول حوزه بسیج اصناف ساری، ضمن خیر مقدم به ارائه گزارش فعالیت های اتاق اصناف در همراهی و همکاری با اهداف و آرمان های مردمی بسیج پرداختند و در پایان مراسم تعدادی از بسیجیان اصناف و بازار ساری با اعطای لوح تقدیر توسط سردار مرتضی قربانی مورد تجلیل قرار گرفتند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.234 seconds.